Så här handlar du
Information och villkor för att handla i Betesbyggarkiosken:
Beställningar:
Vid beställning skickas orderbekräftelse till din e-postadress. Kolla gärna igenom att din order stämmer och att uppgifterna du lämnat är korrekta. Vid felaktigheter ber vi er omedelbart att kontakta oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se så vi kan rätta till felen.
Var noga med att lämna e-mailadress och mobil nr. vid beställning så vi enkelt kan komma i kontakt med dig för frågor rörande din beställning.
För att få beställa måste du vara över 18 år. Om du är under 18 år får beställning göras med målsmans medgivande.
Om du upptäcker att du missat något eller vill lägga en kompletterande order så ber vi dig höra av dig till oss via kiosken@betesbyggarkiosken.se direkt. Vid två eller fler order kan vi inte garantera att frakter tas bort om ni inte hör av er i god tid då vi generellt sett har en hög orderingång.
Priser:
Alla priser visas i svenska kronor inkl. 25% moms.
Betalning:
Hos oss kan du betala direkt med ditt kort eller via klarna, apple pay eller google pay.
Frakter:
Inom Sverige:
Vi har enhetsfrakt på 69:- och vid köp av tyngre och skrymmande sändningar tillkommer extra fraktkostnad. Dessa ser du i kassan när du checkar ut. Om din beställning överstiger ett ordervärde på 700:- bjuder vi på frakten inom Sverige.
När du lämnar ditt mobilnummer med din beställning så kommer avisering ske via sms från DHL när du kan hämta ditt paket. Det är därför viktigt att du uppger rätt telefonnummer. Om du inte lämnar ditt mobilnummer sker aviseringen via e-mail.
Åland/Norge:
Vid beställningar från Åland/Norge tillkommer det en fast avgift för tull och hanteringskostnad på 223: -. Detta är en avgift som fraktbolaget tar för att exportförtulla sändningen
Vi är anslutna till VOEC vilket gör att moms tillkommer på order från Norge. Du betalar momsen till oss när du genomför ditt köp och ska alltså inte betala någon extra avgift för detta när du hämtar ut ditt paket.
På vissa tunga och skrymmande produkter tillkommer den en extra avgift och denna kommer du se i kassan innan du checkar ut din order.
Övriga EU:
En fast fraktavgift tillkommer beroende på vilket land du handlar från.
Kostnaden för frakten ser du i kassan när du betalar.
På vissa tunga och skrymmande produkter tillkommer den en extra avgift och denna kommer du se i kassan innan du checkar ut din order.
Vi använder oss av frakter från FedEx, UPS och DHL beroende på var du bor.
Leveranser:
Våra varor skickas med DHL och du hämtar ut ditt paket hos närmaste DHL service point. Observera att ditt paket endast ligger hos Service point i 7 dagar och efter det går sändningen tillbaka till oss. Se till att hämta ut ditt paket inom denna tidsram, annars tillkommer extra avgifter ( se outlösta paket) Leveranstiden är normalt 1-4 arbetsdagar beroende på var i landet du bor.
Du kan enkelt följa ditt paket via appen Mina paket, som finns att ladda ner i android market och appstore.
Beställningar som läggs under helgdagar behandlas och skickas nästkommande arbetsdag. Vid beställning innan 11.00 skickas dessa normalt samma dag. Avvikelser kan förekomma vid hög orderingång.
Om leveranstiden överstiger 5 arbetsdagar vänligen kontakta oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se så vi kan kolla upp vad som kan ha hänt.
Paketet är vårt ansvar tills det är levererat.
Byte av kläder:
Vid byte av storlek står du som kund för frakten tillbaka till oss. Vi står sedan för frakten vid utskick av ny storlek.
Maila oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se om du vill byta storlek.
Reklamation:
Vid reklamation ber vi dig kontakta oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se då vi ombesörjer frakten vid reklamation. För att få sin reklamation godkänd måste kontakt tas med oss innan retur görs. Det gäller också att man använt varan enligt våra instruktioner och föreskrifter.
Om en vara får skador under frakten till Dig måste du som kund inom 7 dagar reklamera detta hos fraktbolaget som levererade varan samt hos oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se
Ångrat ditt köp:
Enligt lagen om distansavtal har du alltid rätt att returnera köp inom 14 dagar.
Tiden räknas från den dag då du mottagit varan och förutsätter att varan är i nyskick och i obruten förpackning.
Vid retur krävs att du kontaktar oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se så skickar vi en retursedel som kan användas för retur till oss.
Vid retur står du som köpare för fraktkostnaden. Innan varan återkommit till oss anses den vara ditt ansvar. Ansvaret blir åter vårt när vi mottagit varan.
Vid mottagen retur återbetalas ditt köp inom 14 dagar. Vi återbetalar inte innan varan återkommit.
Returer som skickas till oss med postförskott eller till ombud godkänns inte.
Outlösta paket:
Ej utlösta försändelser debiterar vi en administrativ avgift på 250: -. Du kan inte lägga nya beställningar om denna avgift inte är betald.
OBS! Sedan månadsskiftet april/maj -24 så ligger ett paket kvar hos Servicepoint i sju dagar från det att aviseringen skickas ut. Efter det går paketet i retur till avsändaren.
Reservation:
Vi reserverar oss mot slutförsäljning och tryckfel i kiosken. Vi reserverar oss för prishöjningar från leverantörer. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss på kiosken@betesbyggarkiosken.se om du har några frågor eller funderingar.
Personuppgifter:
Vi hanterar Dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen (PUL) SFS 1998:204
Vi lämnar inte ut dina uppgifter till någon annan än de parter som vi samarbetar med gällande leverans och betalning och vi tar inte in andra uppgifter än de som behövs för att hantera din order.
Force Majeure
Betesbyggarkiosken friskriver sig från ansvar att leverera under oförutsägbara fall som kraftigt försvårar vår möjlighet att leverera och fullfölja vårt avtal.
Exempel på sådana är: Naturkatastrofer, lagändringar, inbrott och sabotage.